Koninkrijken


Anbor

Hoge Koningin: Talilia
Ras: Elven

Elven waren misschien wel een van de eerste rassen die verschenen na de mutaties van het ijs. Het was een erg afstandelijk volk in vergelijking tot de andere volkeren. Ze bleven in hun eigen sectie van de grotten, en lieten zichzelf alleen zien als het nodig was voor handel. Het was daarom ook niet een verrassing, dat kort na het smelten van de ijslaag de Elven de eerste groep was die de grotten verliet. Ze lieten al hun goederen achter, en trokken per direct naar de westerse bossen toe. De koning van die tijd, Ayluin, wou dat zijn volk succesvol en machtig werd. Dit deed die samen met behulp van zijn Generaal, Belanor. De generaal leidde de Elven op tot geschoolde boogschutters en prima zwaardvechters. Elven onderling leerden elkaar ook van alles, bijvoorbeeld hoe je van een boom je thuis kon maken, en hoe je de bomen het best kan gebruiken als een ontsnappingsmiddel. Dit ging ook met behulp van hun nieuwe attributen, zoals hun snelheid, behendigheid en acrobatiek. Dit zorgde ervoor, dat de Elven zich snel ontwikkelde en het opstarten van een rijk iets sneller ging in vergelijking tot de orcs en mensen. Toen koning Ayluin en generaal Belanor stierven hielde de Elven een prachtige ceremonie en begroeven ze de twee diep in de bossen van hun land.


Bohldar

Koningin: Ilooon
Ras: Dwergen

Dwergen zijn kleine en harde werkers in de grotten. Ze leven daarom het liefst onder de grond. Ze wonen in een berggebied waar veel resources te vinden zijn. Ze vinden allerlei materialen zoals diamant, emeralds, robijn en verschillende soorten juwelen waar ze sieraden van maken. Ze staan zeer bekend om hun vaardigheden en smederijen. Doordat de Dwergen harde werkers zijn hebben ze daarom ook snel honger. Ze willen het liefst en zo veel mogelijk voedsel krijgen waar ze snel van vullen. Als ze dat niet krijgen is er een grote mogelijkheid dat ze chagrijnig en gewelddadig worden. Maar naast dat zijn het vriendelijke wezens die het liefst vrede wil. Ze zijn daarom ook erg zelfstandig omdat ze geen problemen willen veroorzaken met andere kingdoms. Ook komen ze niet vaak buiten. Dat is de reden waarom de Dwergen denken dat ze over heel veel regeren. Ze hebben niet echt door wat er buiten hun land allemaal gebeurd. Het zijn heersers zonder absolute zekerheid. Als laatst hebben ze een hekel aan dingen die slechte dingen doen. Ze willen zo min mogelijk slechtheid in de wereld, en vechten daarom tegen het kwade tot de dood. Gelukkig zijn ze sterk en overleven ze vele tegenslagen en verwondingen.


Groxor

Leider: Hoihj
Ras: Goblins

Goblins zijn zeer snelle, achterbakse, en leugenachtige wezens. Maar dat is zeker nog niet alles. Niemand weet precies dat ze leven omdat ze zich nog nooit in het openbaar vertoond hebben. Zelfs toen ze door de ijstijd in de grotten verscholen. Ze houden namelijk helemaal niet van zonlicht. Daarom zitten ze ook het liefst in de grotten waar ze hun eigen licht kunnen creëren. Vuur. Het vuur daarentegen houd hun als het ware in leven. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Het is niet dat de Goblins helemaal niet tegen zonlicht kunnen, nee verre van dat. Het is alleen dat ze het totaal niet fijn vinden. Als je Goblins buiten wil zien, dan moet je wachten tot het nacht wordt. Vandaar dat het ook niet handig is om s’nachts op hun land te gaan. Vooral door hun liefde voor vuur, hun snelheid, en hun karakter worden ze gezien als ongeloofwaardige vieze duiveltjes. Ze nemen alles in wat op hun land te vinden is. Of het nu voedsel, valuables of levende wezens zijn. De grotten van de Goblins zijn net nog geen dungeons, maar het komt zeker in de buurt. Levende wezens krijgen daar nooit te eten, vandaar dat ze ook sterven van voedsel te kort. De reden waarom ze echt duivels zijn, is omdat ze overleden wezens door midden snijden, en overal in de grotten ophangen als afschriksysteem. Ook doen ze alles voor hun eigen gewin. Gelukkig zijn ze totaal niet sterk, maar ze hebben zo hun achterbakse manieren om toch het beste te krijgen voor hun eigen volk. Het is daarom ook een risico om hun land te betreden. Mocht je dit toch doen, kom je ze tegen, en blijven ze in eerste instantie op afstand naar je schreeuwen zonder actie te ondernemen, dan mogen ze je heel erg graag. Allies kiezen ze puur op gevoel en karakter overeenkomsten.


Haljarr

Oberjarl: Arack_
Ras: Goliaths

Haljarr ligt in het noordwesten van het continent boven het land van Nydawin. De inwoners van het sneeuwgebied noemen ze Goliaths, waar komen deze wezens dan ineens vandaan? Nou het zit zo, tijdens de grote ramp eind seizoen 2 hebben een aantal wezens de boot genomen richting het verre noorden, hierbij stuitte ze op een compleet nieuw continent, het was er erg ijzig en koud. Na ongeveer 127 jaar besloten de rassen terug te keren naar het oude Aaos maar wat ze niet wisten is dat dit continent bewoond was door ijsreuzen, goliaths genaamd, een paar Goliaths zagen deze wezens en besloten ze achterna te gaan. ze claimde het noordwesten van het continent als verblijfplaats, vlak bij de kille kou voelden ze zich meteen thuis. Vele wezens vinden hen lijken op dwergen qua gedrag alleen ze zijn vele malen groter. Ze zijn rond 2 meter nog wat, erg gespierd en worden vergeleken met reusachtige Vikingen uit de oude volksverhalen. Ondanks dat ze als Vikingen worden bezien zijn ze dit niet. Ze zijn juist erg rustig, als ze goed behandeld worden, en ze zijn vooral neutraal. Ze zijn daarom dus niet van het kwade en niet van het goede, precies ertussenin. Daarom kantelen ze ook vaak van goed naar slecht, maar dat ligt aan de manier waarop ze behandeld worden. Ze werken hard maar zijn niet zozeer behulpzaam tegenover anderen, omdat ze ook, net als de dwergen, zeer zelfstandig zijn. Daarnaast zijn ze ook heel eergevoelig maar los van dat proberen ze zich zoveel mogelijk afzijdig te houden van wat er allemaal gebeurd op Aaos[14:21]Ze zitten het liefst in koude omgevingen aangezien ze zijn opgegroeid in de sneeuwgebieden. Ze hebben daarom ook een hekel aan hete klimaten zoals woestijnen of vulkanische gebieden. Ze komen daar heel zelden en zijn daar ook zeker niet de personen die je voorheen dan zou kennen. Hoe warmer het wordt, hoe zwakker ze worden. De kou geeft hun als het waren de kracht om stand te houden. Vandaar dat ze ook in het sneeuwgebied zichzelf zo veel mogelijk afscheiden van de rest van de wereld. De Goliaths hangen ook een geloof aan dat bestaat uit meerdere goden. Geen goden die in het hiernamaals leven, maar goden die volgens hen IN het ijs en IN de kou leven, met als hun oppergod ‘Ysmir’. Als een goliath strijdend ten onder gaat, dus eervol volgens de goden, komt de goliath in het leger van Ysmir, wat een eer is voor een goliath. De goliath komt hierbij ook in het ijs en komt in ‘Sovngarde’. Dit is een soort ondergrondse godenwereld waar het ijs glinstert als nooit te voren. Hierdoor zijn ze altijd bij de goliaths… maar daar moeten de goliaths natuurlijk wel de meest koude gebieden voor hebben. Dit geloof willen ze ook verspreiden tijdens hun reis, en iedereen die Ysmir niet aanhangt wordt als ongelovige beschouwd.


Kardorak

Warchief: DHQ
Ras: Orcs

De Orcs van Kardorak zijn op de Elven na, een van de eerste rassen dat verscheen uit het ijs van Tirentos. Het zijn vechtlustige en agressieve monsters. Ze plunderen steden, verkrachten vrouwen en ontvoeren kinderen die ze als slaafjes gebruiken. De Orcs zijn wereldwijd erg gehaat maar vooral gevreesd, met als uitzondering van de Rode Maan. De Orcs bezitten een zeer actief vulkanisch gebied dat in het zuiden van het continent gelegen is. Het is een moeilijk gebied om in te overleven, aangezien de vulkanen jaarlijks wel eens uitbarsten, maar voor de Orcs lijkt het geen probleem te zijn. Ze zijn gewend aan de hitte, en gebruiken de lava en mineralen rondom de vulkanen om brute wapens mee te creëren die ze vervolgens gebruiken om de koppen van hun vijanden mee in te slaan.. of af te hakken. De Orcs hebben een hekel aan de elven aangezien de Elven hun als ‘minder’ beschouwen. Ook hebben de Orcs met de magiërs van de Rode Maan geen goede connectie. Dit hebben de Orcs te danken aan hun bloedige verleden met de Rode Maan, dat voorheen nog ‘Garmoniya’ heette. De Orcs willen dan ook de magiërs uitmoorden maar tot nu toe zijn al hun pogingen mislukt. Uiteindelijk viel de druppel die de emmer liet overlopen, en hebben de magiërs een afgelegen kamp in Kardorak volledig uitgemoord en verbrand.


Nydawin

Keizer: Kurbey
Ras: Mensen

De mensen zijn de wezens die het langste bestaan. Zij zijn namelijk gecreërd door Aaos. Ze hebben een heftig verleden die ze hebben meegemaakt voordat de ijstijd begon. Ze voelen zich daarom ook best wel vaak aangevallen. Hierdoor worden ze vaak als arrogant, maar zeer welvarend bezien. Net zoals vroeger wil ieder mens de rijkste van de wereld worden. Echte goudhaantjes zijn het daarom, en als iemand aan hun goud komt, schieten ze gelijk in de verdediging en willen ze je niet meer op hun land hebben. Ook zijn ze vaak heel erg nieuwsgierig en zijn daarom ook niet bang om de wereld te verkennen. Dit kan hun mogelijk in problemen brengen, maar omdat ze genoeg ervaring hebben, vinden ze heel vaak een manier om eruit te komen. Dus het verbaasd niemand als er ineens een mens op je land rondloopt. Minen voor goud daarentegen is niet echt hun ding. Daar zijn ze eigenlijk een beetje te lui voor. Het liefst krijgen ze de resources cadeau, maar daarvoor moeten ze wel geschikte ally’s en vrienden zoeken om mee te handelen.


Saelan

Sultan: Mr_Dinand123
Ras: Dracs

Dracs, beschermd door hun schubben en gewend aan hete klimaten. Deze wezens zijn vuur-proef en staan erom bekend dat ze voor de juiste prijs tot alles in staat zijn. Dit zouden ook zeker geen trouwe bondgenoot te noemen zijn, maar een tactisch wellicht wel. Dracs zijn sluwe wezens die de woestijn in het oosten van het continent beheren. Dracs zijn humanoïde wezens die vergeleken kunnen worden met reptielen. Ze hebben een dikke huid bestaand uit schubben en hebben intimiderende gele ogen met kleine pupillen. De stembanden van de Dracs zijn anders dan die van de andere wezens. Dracs onderling spreken met een sisseltong die alleen hun kunnen verstaan tenzij een mens, of ander wezen zich er in verdiept. Tot conclusie.. niemand weet precies wat de Dracs van plan zijn en zijn bekend als sluwe en onbetrouwbare wezens.